Evolución: espacios interiores

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“La present Exposició se centra basicament en els interiors de museus. Espais on intemporalitat i permanencia conviuen amb la modernitat de les estructures. Lanuza acaba per demostrar que la disecció efectuada dins les pròpies parets del museu parla per si mateixa, igual com qualsevol de les obres exposades en cadascun dels recintes”

Revista bonart

 “Los interiores de los modernos museos como el Macba, el MNAC o el Guggenheim, sirven para que Adrià Lanuza represente desde la pintura el latir artístico de los continentes respecto a los contenidos…Pero no solemos ver columnas, techos, escaleras y puentes como elementos estéticos y comunicativos por si mismos. Y ello es lo que hace con intenso acierto este pintor. Pintura austera y que establece la importancia del espacio por si mismo”

Josep M. Cadena: El Periódico

“…En les obres que componen aquesta Exposició, semblen apuntar-se ja, com s’escau en una opera aperta, com la d’Adrià Lanuza, signes nous d’atenció cap a altres formes d’interpretar la realitat o d’anotar-la en un seguici d’imatges lligades entre si, si no per la proximitat de la geografia en què estan incloses, per la sensibilitat de l’artista que ha decidit situar-les en un primer lloc. Distingir-les, separar-les de l’entorn i oferir-les a l’espectador com una proposta per al diàleg sense paraules que totes les obres d’art veritablement creatives constitueixen en definitiva”

Francesc Pérez Moragón: Escriptor

Un rasgo distintivo de su pintura son sus tonalidades suaves. Con sus “pinturas blancas” busca mostrar la importancia del vacío y de la luz. Sus cuadros siempre aparecen envueltos en una atmósfera, un eficaz espacio tridimensional que otorga profundidad espacial y conceptual a la obra. Pero que esa geometría no engañe. Porque la distancia que elige el artista habla más sobre respeto que sobre frialdad. Es una pintura que puede parecer austera, pero está muy meditada y calculada. No hay gestos pictóricos gratuitos ni energía que se derroche. Que su contención no nos confunda, no es frialdad lo que se esconde tras su pintura, es estilo.

Alejandro Carbó: Universitat de València.


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